Vil du ha en vakker og unik benkeplate som holder seg like fin i år etter år? Da er Lundhs Real Stone valget for deg.
Les mer om
Vis alle
Kampanjer
Gravstein
Benkeplater
Naturstein
Benkeplatene fra norske Lundhs Real Stone er kjent for sin høye kvalitet og sitt vakre fargespill.
Real Stone-platene lages av to ulike bergarter, larvikitt og anortositt, som begge er svært populære i både inn- og utland.
Vakre og slitesterke benkeplater
Larvikitt ble kåret til Norges nasjonalbergart i 2008. Den magmatiske arten er spesielt kompakt og slitesterk og har et vakkert fargespill i ulike nyanser etter hvor den er utvunnet. Dette gjør at den egner seg spesielt til benkeplater både inne og ute.
Anortositt er, som larvikitt, en magmatisk bergart. Det betyr at den også er kompakt og slitesterk, og at den har det samme karakteristiske fargespillet fra krystallene.
Hos Sæthre Sten får du fem ulike benkeplater fra Lundhs Real Stone: Lundhs Emerald: Larvikitt, sort bakgrunnsfarge med skinnende blå krystaller.
(bilde av Emerald) Lundhs Blue: Larvikitt, blå bakgrunnsfarge med blå og grå krystaller.
(bilde av Blue) Lundhs Antikk: Anortositt, brun bakgrunnsfarge med krystaller i variasjon av blå, turkis og brunt.
(bilde av Antikk) Lundhs Royal: Larvikitt, lysegrå bakgrunnsfarge med store, blå krystaller.
(bilde av Royal)
Trenger du hjelp til å velge riktig benkeplate til ditt kjøkken? Kom innom én av våre to utstillinger, så hjelper våre erfarne eksperter deg.
Over 100 år med naturstein
Lundhs er Nord-Europas største produsent av naturstein, og har tradisjoner som strekker seg over 100 år tilbake i tid. De har seks steinbrudd rundt Larvik hvor de bryter larvikitt, og ett i Sirevåg i Rogaland hvor de bryter anortositt.
Usikker på hva slags materiale du bør velge? Da kan vår benkeplate-guide være til hjelp.
Lundhs Real Stone produserer også fliser i larvikitt og anortositt. Vi tilbyr natursteinflisene Labrador i fargene blå og mørk.
Se alle våre benkeplater her.
Det hele startet i begynnelsen av 1920, da Harald Sæthre sr. var ferdig med læretiden innenfor steinfaget. Han ønsket å starte opp for seg selv med produksjon av gravstein. Da det viste seg å være svært vanskelig å skaffe stein til produksjon, dro han nordover til Møre hvor det var tilgang på stein.
Det var smått med økonomien, og det ble ikke nok penger til å sende både stein og mann med båten hjemover til Bergen, så steinen gikk med båten, mens Sæthre selv syklet den lange veien hjem til Bergen. Han satte igang å lage gravstein av råblokken han hadde kjøpt, fikk solgt dem, og fikk dermed penger til å kjøpe mer stein, det ble også penger igjen til at han selv kunne ta båten begge veier denne gangen.
Det hele startet i begynnelsen av 1920, da Harald Sæthre sr. var ferdig med læretiden innenfor steinfaget. Han ønsket å starte opp for seg selv med produksjon av gravstein. Da det viste seg å være svært vanskelig å skaffe stein til produksjon, dro han nordover til Møre hvor det var tilgang på stein.
Det var smått med økonomien, og det ble ikke nok penger til å sende både stein og mann med båten hjemover til Bergen, så steinen gikk med båten, mens Sæthre selv syklet den lange veien hjem til Bergen. Han satte igang å lage gravstein av råblokken han hadde kjøpt, fikk solgt dem, og fikk dermed penger til å kjøpe mer stein, det ble også penger igjen til at han selv kunne ta båten begge veier denne gangen.
Det hele startet i begynnelsen av 1920, da Harald Sæthre sr. var ferdig med læretiden innenfor steinfaget. Han ønsket å starte opp for seg selv med produksjon av gravstein. Da det viste seg å være svært vanskelig å skaffe stein til produksjon, dro han nordover til Møre hvor det var tilgang på stein.
Det var smått med økonomien, og det ble ikke nok penger til å sende både stein og mann med båten hjemover til Bergen, så steinen gikk med båten, mens Sæthre selv syklet den lange veien hjem til Bergen. Han satte igang å lage gravstein av råblokken han hadde kjøpt, fikk solgt dem, og fikk dermed penger til å kjøpe mer stein, det ble også penger igjen til at han selv kunne ta båten begge veier denne gangen.
Det hele startet i begynnelsen av 1920, da Harald Sæthre sr. var ferdig med læretiden innenfor steinfaget. Han ønsket å starte opp for seg selv med produksjon av gravstein. Da det viste seg å være svært vanskelig å skaffe stein til produksjon, dro han nordover til Møre hvor det var tilgang på stein.
Det var smått med økonomien, og det ble ikke nok penger til å sende både stein og mann med båten hjemover til Bergen, så steinen gikk med båten, mens Sæthre selv syklet den lange veien hjem til Bergen. Han satte igang å lage gravstein av råblokken han hadde kjøpt, fikk solgt dem, og fikk dermed penger til å kjøpe mer stein, det ble også penger igjen til at han selv kunne ta båten begge veier denne gangen.